Шановні колеги!
В українській освіті відбувається перехід до компетентнісно орієнтованого навчання (компетентнісного підходу в освіті).
Освітня система має створити необхідні умови, що дозволяють випускникам оволодіти необхідними компетентностями для своєї подальшої успішної реалізації в суспільстві та забезпечити їхню конкурентоспроможність.
Фахівці Українського інституту розвитку освіти підготували посібник «Сучасні підходи і технології Нової української школи: компетентнісно орієнтовані завдання як засіб формування ключових компетентностей» (автори Сергій Берендєєв, Юлія Косенчук, Людмила Лисогор) http://osvita.ua/doc/files/news/897/89779/posibnyk.pdf
Посібник містить приклади компетентнісно орієнтованих завдань з мовно-літературної (в частині іноземні мови), громадянської та історичної, природничої освітніх галузей, а також методичні рекомендації, як з їхньою допомогою урізноманітнити освітній процес. Посібник рекомендований для вчителів НУШ, викладачів і студентів педагогічних спеціальностей.
Разом з тим, у вкладеннях наголошуємо на нормативно-освітніх документах, на які необхідно орієнтуватись вчителям НУШ у 7-9 класах.
Людмила Базилевська
за матеріалами Oсвіта.ua,
28 серпня 2023 року,
11 вересня 2023 року
Вчителям історії 5-х класів, батькам!
Міністерство освіти і науки України наказом № 289 від 01 квітня 2022 року "Про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти" затвердило методичні рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти (2020).
Ознайомитись із рекомендаціями ви можете у вкладеннях.
Людмила Базилевська,
22 серпня 2022 року
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА (витяг)
№ 711 від 24 червня 2022 року
"Про початок навчального року
під час дії правового режиму
воєнного стану в Україні"
Кабінет Міністрів України постановляє:
1. Установити тривалість 2022/23 навчального року з 1 вересня 2022 р. по 30 червня 2023 року.
2. Обласним та Київській міській військовим адміністраціям разом із засновниками закладів освіти забезпечити організацію початку навчального року залежно від безпекової ситуації в кожній окремій адміністративно-територіальній одиниці.
Це свідчить про те, що заклади освіти самостійно визначатимуть тривалість та структуру навчального року.
Тривалість навчального тижня (п’ять чи шість днів), дня, занять і відпочинку визначатиме педагогічна рада кожного закладу освіти.
За матеріалами МОН та Кабміну
Людмила Базилевська,
22 серпня 2022 року
Шановні вчителі історії!
27 квітня 2022 року кафедра соціально-гуманітарної освіти спільно із НМЛ вивчення базових дисциплін провели обласну конференцію на тему: "З впевненістю до НУШ-2022. (З досвіду роботи вчителів пілотних шкіл)".
Онлайн-конференція була призначена для вчителів історичної та громадянської освітньої галузі, які забезпечуватимуть реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти та концепцію Нової української школи у 5 класі.
Питання, що пропонувались для розгляду:
Про досвід вчителів історії 5 класу пілотних шкіл, які у 2021-2022 н.р. працювали в НУШ, та їх поради із зазначених питань ви можете дізнатись, переглянувши відеозапис конференції за вказаним лінком: https://www.youtube.com/watch?v=RKvghrQeiSA або переглянути на цій сторінці.
Людмила Базилевська,
учасниця конференції 27 квітня 2022 р.
Шановні колеги!
Шановні вчителі громадянської та історичної галузі, що планують викладання шкільних предметів у 5 класі за новим Державним стандартом базової середньої школи (НУШ).
Привертаємо вашу увагу на існуюючі модельні навчальні програми, що затверджені Міністерством освіти і науки України і які будуть масово впроваджуватися в освітній процес закладів загальної середньої освіти поетапно, починаючи з 2022-2023 н.р.
Модельна навчальна програма – документ, що визначає орієнтовну послідовність досягнення очікуваних результатів навчання, зміст предмета або інтегрованого курсу та види навчальної діяльності учнів та учениць. Така програма розробляється на основі Державного стандарту базової середньої освіти.
Про затверження типової освітньої програми для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти ви знайдете тут: https://drive.google.com/file/d/1SPEIahZch-1QfFNSxgrAkcCxmBxsPYe4/view
Ці модельні навчальні програми стануть основою для розроблення нової навчальної та навчально-методичної літератури для учнів 5-9 класів.
На підставі обраної вами програми у ближньому часі необхідно буде обрати підручники, що плануються для роботи у 5 класі.
Знайти і познайомитись із модельними програмами ви можете за покликанням:
Вищезазначена кількість модельних навчальних програм не є остаточною, оскільки авторські колективи і в подальшому можуть розробляти такі програми для впровадження нового змісту базової середньої освіти в освітній процес закладів загальної середньої освіти.
Людмила Базилевська,
29 вересня 2021 року
Типова освітня програма для 5-9 класів закладів загальної середньої освіти розроблена на основі Державного стандарту базової середньої освіти, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 р. No 898.
Цього року Міністерство освіти і науки розпочне у 5 класі пілотування реформи освіти під назвою "Нова українська школа" на рівні базової середньої освіти.
Основні засади реформи шкільної освіти та орієнтовний графік впровадження реформи викладено в Концепції Нової української школи.
У ній ви знайдете інформацію про цінності реформи (як-от орієнтація на учня, педагогіка партнерства, справедливе фінансування тощо), основні компетенції та візію, яким має бути випускник НУШ.
Прочитати про це можна за посиланням: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.
Створюється на основі Державного стандарту базової середньої освіти експертною спільнотою і затверджується Міністерством освіти і науки України.
Модельна навчальна програма містить: перелік освітніх галузей і навчальних предметів; види навчальних видів діяльності; засоби оцінювання
навчальних досягнень учнів.
Створюється учителями (самостійно
або об’єднавшись у спільноти/мережі) на основі Державного стандарту базової середньої освіти або за зразком Модельної навчальної програми.
Розробляється навчальним закладом
на основі Типового навчального плану і містить конкретизований варіативний
складник Базового навчального плану (години, які можна використати додатково на вивчення предметів/освітніх галузей інваріантного складника, індивідуальні консультації та групові заняття з учнями).
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com